• مینی روید | دانلود رایگان بازی و برنامه اندروید
چگونه یک بیزینس پروفایل اینستاگرام داشته باشیم؟

چگونه یک بیزینس پروفایل اینستاگرام داشته باشیم؟

اینستاگرام در سال 2016 یک قابلیت جدید با نام بیزینس پروفایل (Business Profile) یا پروفایل تجاری را به کاربران خود معرفی کرد. این قابلیت برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است و به شما کمک میکند تا از این شبکه اجتماعی برای مقاصد اقتصادی استفاده نمایید؛ همچنین تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبان خود بسنجید و با بررسی رفتار آنها در صفحه کسب و کارتان، به صورت هدفمندتر عمل کنید و محتوای متناسب با سلیقه مخاطبانتان منتشر نمایید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

بیزینس پروفایل اینستاگرام مخصوص افراد و شرکت هایی است که قصد استفاده تجاری از این شبکه اجتماعی را دارند و به دنبال کسب درآمد از طریق آن هستند. با تبدیل پیج اینستاگرامتان به بیزینس پروفایل به امکانات جالب و کاربردی دسترسی پیدا خواهید کرد که میتواند به مدیریت بهتر مشتریان و در نتیجه افزایش درآمد شما کمک بسیاری بکند. لازم به ذکر است که این قابلیت به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران اینستاگرام قرار گرفته است؛ همچنین شما به راحتی میتوانید اکانت خود را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید و بالعکس.

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

مزایا بیزینس پروفایل اینستاگرام

1. سهولت در برقراری ارتباط مشتریان با شما

در اکانت های معمولی، تنها راه مشتریان با مدیران پیج های تجاری از طریق دایرکت اینستاگرام است. تعداد دایرکت ها در این صفحات بسیار بالا بوده و بررسی آنها کار بسیار زمان بر و دشواری است. بیزینس پروفایل برای حل این مشکل به شما و مشتریانتان کمک میکند به نحوی که دکمه های تماس با ما، ارسال ایمیل و مشاهده آدرس در صفحه شما فعال می‌شوند و کاربران می‌توانند با لمس این دکمه ها، ارتباط بهتری با شما داشته باشند و دیگر مجبور نیستید که همه اطلاعات را در قسمت توضیحات بگنجانید.

2. بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام

با تغییر حساب عادی به بیزینس پروفایل، گزینه Promote در زیر پست های پیجتان برای شما فعال شده و شما می توانید برای پست ها یک Call to Action تعریف کنید؛ همچنین این امکان برای پست های قدیمی تر نیز قابل انجام است. کافی است بر روی پست مورد نظر خود کلیک کنید سپس گزینه Promote را انتخاب نمایید. با استفاده از این گزینه می توانید زمان ارتقاء پست، بودجه و مخاطبین را انتخاب کنید. انتخاب مخاطبین می تواند به صورت خودکار و یا با توجه به انتخاب شما (جنسیت، مکان جغرافیایی و…) انجام شود.

این قابلیت برای کشور ایران فعال نیست.

3. درج لینک به استوری های اینستاگرام

در حالت عادی امکان اضافه کردن لینک به استوری وجود ندارد اما در بیزینس پروفایل اینستاگرام شما می توانید در استوری خود یک لینک قرار دهید تا کاربر پس از مشاهده استوری در صورت نیاز از وب سایت شما نیز بازدید کند. در واقع شما با این کار نیز یک Call to Action برای کاربر مشخص می کنید. البته توجه کنید که اینستاگرام برای این کار محدودیتی قرار داده و این قابلیت برای همه پروفایل های تجاری امکان پذیر نیست؛ برای درج لینک در استوری اینستاگرام باید تعداد فالوورهای شما حداقل 10000 نفر باشد.

4. امکان تحلیل داده و رفتار کاربر با Instagram Insight

در پروفایل های عادی اینستاگرام امکان دسترسی به جزئیات عملکرد کاربران و تجزیه و تحلیل آن وجود ندارد. اما پس از ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام، شما می توانید با استفاده از قابلیت Instagram Insight می‌توانید به آمار مربوط به پست‌های خود دسترسی داشته باشید؛ این آمار به صورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه می‌شود. از این طریق شما متوجه خواهید شد کدام یک از پست های شما نتیجه مطلوبی داشتند و کدام یک نتیجه دلخواه شما را نداشتند؛ سپس با توجه به نتایج تحلیل ها با سلیقه مشتریانتان آشنا خواهید شد و میتوایند با انجام تغییرات لازم در راستای جلب رضایت آنان تلاش کنید. این اطلاعات شامل جنسیت، سن و محل سکونت فالوورهای شما، افزایش و یا کاهش تعداد فالوور، تعداد کلیک بر روی وب سایت، تعداد کلیک بر روی آدرس ایمیل، موقعیت جغرافیایی دنبال کننده ها، زمان فعالیت بیشتر دنبال کننده ها در اینستاگرام و… می باشد.

معایب بیزینس پروفایل اینستاگرام

1. امکان قفل (خصوصی) کردن پیج وجود ندارد

پروفایل‌های شخصی می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند؛ اما امکان خصوصی کردن یک اکانت تجاری وجود ندارد.

2. امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد

بیزنس پروفایل می‌تواند تنها به یک صفحه فیسبوک متصل باشد اما پروفایل شخصی می‌تواند به چندین صفحه متصل باشد.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل تغییر دهیم؟

انجام این عمل و تبدیل حساب کاربری شخصی اینستاگرام به یک بیزینس پروفایل (Business Profile) به راحتی قابل انجام است؛ برای این منظور کافی است مراحل زیر را به صورت قدم به قدم دنبال کنید:

قدم اول : ورود به بخش پروفایل

در اولین مرحله شما باید برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد بخش پروفایل شخصی خود شوید؛ برای اینکار کافی است در پایین صفحه بر روی تصویر پروفایل خود کلیک نمایید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام

در صورتی که برای پروفایل اکانت اینستاگرامتان تصویری انتخاب نکرده باشید، یک آیکون به شکل آدمک در پایین صفحه به جای تصویر پروفایلتان نشان داده میشود.

قدم دوم : ورود به تنظیمات

برای ورود به بخش تنظیمات، کافی است بر روی آیکون سه خط که در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش قرار گرفته است کلیک نمایید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست

حال برای ورود به بخش تنظیمات، در منو کشویی باز شده روی Settings که در پایین این منو قرار گرفته کلیک نمایید.

اکانت تجاری اینستاگرام

قدم سوم : ورود به بخش اکانت

حال بر روی گزینه Account که در تصویر زیر با رنگ زرد نیز نشان داده شده است کلیک نمایید.

ابزارهای تجاری اینستاگرام

قدم چهارم : آشنایی با بیزینس پروفایل

برای شروع فرآیند تغییر اکانت به بیزینس پروفایل، بر روی گزینه Get Instagram Business Tools که در تصویر زیر با رنگ زرد نیز نشان داده است کلیک نمایید.

آموزش Business Profile اینستاگرام

سپس به صفحه ای مشابه زیر منتقل میشوید که در آن با امکاناتی که با تبدیل اکانت خود به بیزینس پروفایل بدست می آورید آشنا میشوید؛ حال بر روی دکمه آبی رنگ Continue در پایین صفحه کلیک نمایید تا اسلایدهای معرفی به اتمام برسد و به مرحله بعد بروید.

راهنمای کامل بیزینس پروفایل اینستاگرام

قدم پنجم : تعیین حوزه فعالیت کسب و کار

در این مرحله از شما خواسته میشود تا نوع کسب و کار خود را مشخص نمایید تا کاربرانی که به پیج شما مراجعه میکنند بدانند شما در چه حوزه ای فعالیت میکنید؛ برای اینکار کافی است در کادر موجود در صفحه، عنوان موردنظر خود را جستجو و آن را انتخاب نمایید. پس از انتخاب حوزه فعالیت خود، بر روی دکمه آبی رنگ Next کلیک نمایید.

انتخاب حوزه فعالیت بیزینس پروفایل

قدم ششم : تعیین راه های ارتباط با شما

در این مرحله از شما خواسته میشود تا راه های ارتباط با کسب و کارتان را مشخص نمایید. شما باید از میان شماره تماس، ایمیل و آدرس، یکی را به دلخواه به عنوان راه ارتباطی انتخاب و وارد نمایید. به طور پیش فرض ایمیل به عنوان تنها راه ارتباط با شما انتخاب شده است و در صورتی که ایمیل نشان داده شده در صفحه مورد تایید شماست بر روی دکمه آبی رنگ Next کلیک نمایید؛ درغیر این صورت میتوانید برای تغییر ایمیل یا اضافه نمودن شماره تماس و آدرس بر روی گزینه Change Contact Options که در تصویر زیر با رنگ زیر نشان داده شده است کلیک نمایید.

ویژگی های بیزینس پروفایل اینستاگرام

در صورتی که بر روی گزینه Change Contact Options کلیک کرده باشید، صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده میکنید که از شما میخواهد اطلاعاتی را که میخواهید در پروفایل شما نشان داده شود وارد نمایید. شما در این صفحه میتوانید ایمیل، شماره تماس و آدرس کسب و کار خود را وارد نمایید.

ایجاد دکمه کانکت پروفایل اینستاگرام

مستطیل نارنجی :

  • شماره 1. Business email address : در این کادر باید ایمیل ارتباطی کسب و کار خود را وارد نمایید.

مستطیل سبز :

  • شماره 2. با کلیک بر روی این قسمت  و انتخاب کشور ایران، پیش شماره شماره تلفن کسب و کار خود  (98+) را مشخص نمایید.
  • شماره 3. Business phone number : در این کادر باید شماره تلفن کسب و کارتان را بدون وارد کردن پیش شماره کشور و 0 ابتدای شماره وارد نمایید؛ مانند 9101234567.

مستطیل قرمز :

  • شماره 4. Business address : با کلیک بر روی این قسمت، صفحه ای همانند زیر برای شما باز میشود که در آن باید آدرس خیابان (Street Address)، نام شهر (City/Town) و کد پستی (Zip Code) کسب و کار خود را وارد نمایید.

قرار دادن دکمه تماس در پروفایل اینستاگرام

قدم هفتم : اتصال به فیسبوک

در این مرحله اینستاگرام از شما میخواهد یک پیج فیسبوک را برای متصل شدن به بیزینس پروفایل خود معرفی کنید. در صورتی که قصد متصل کردن اکانت اینستاگرام خود به پیج فیسبوک کسب و کارتان را دارید، بر روی گزینه Choose Page کلیک نمایید؛ در غیر این صورت بر روی گزینه Don’t Connect to Facebook کلیک نمایید.

شما زمانی میتوانید یک پیج فیسبوک را به اکانت اینستاگرام خود متصل کنید که ادمین آن باشید.

اتصال پیج بیزینس پروفایل به فیسبوک

تبریک! به همین سادگی شما هم صاحب یه بیزینس پروفایل اینستاگرام شدید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.