• مینی روید | دانلود رایگان بازی و برنامه اندروید
آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بین کاربران ایرانی است که کاربران آن روزانه زمان بسیاری را صرف مشاهده و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها در این شبکه اجتماعی میکنند؛ اما شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به دلایل مختلف تمایل نداشته باشید برای مدتی در این شبکه اجتماعی به فعالیت بپردازید و تصمیم به غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام خود گرفته باشید. در این مقاله به صورت قدم به قدم به شما نحوه دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام و فعال سازی مجدد آن را نشان میدهم.

راه های رهایی از اینستاگرام

شما برای رهایی از دست این شبکه اجتماعی دو راه در پیش روی خود دارید؛ اول اینکه اکانت خود را به طور موقت غیرفعال کنید و راه دوم حذف اکانت اینستاگرام به طور دائم است. درصورتی که راه اول را انتخاب کنید و به طور موقت اقدام به حذف حساب کاربری اینستاگرام خود نمایید، تمام اطلاعت شما مانند تصاویر، ویدئوها و فالوورهای شما باقی خواهد ماند و تنها از دید سایر کاربران پنهان میماند. غیر فعال کردن یا دی اکتیو کردن اکانت همانطور که از نامش پیداست؛ تنها به صورت موقت حساب کاربری شما غیرفعال میگردد و هر زمان که تصمیم بگیرید که دوباره به اینستاگرام بازگردید، بدون هیچ مشکلی به اطلاعات خود دسترسی خواهید داشت؛ اما اگر راه دوم را انتخاب نمایید و به طور دائم اکانت اینستاگرام خود را حذف نمایید دیگر راهی برای بازگشت دوباره وجود نخواهد داشت و تمامی اطلاعات حسابی کاربری شما پاک خواهد شد و دیگر اکانتی با نام شما در این شبکه اجتماعی وجود نخواهد داشت.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

به صورت پیش فرض امکان دی اکتیو کردن اکانت از طریق برنامه اینستاگرام وجود ندارد و اینکار تنها از طریق سایت رسمی این شبکه اجتماعی قابل انجام است. مهم نیست که از طریق مروگر موبایل وارد سایت اینستاگرام میشوید یا از طریق مروگر کامپیوتر؛ در هردو صورت با طی کردن مراحل زیر میتوانید به مقصود خود برسید.

قدم اول : ورود به سایت اینستاگرام

در اولین مرحله شما باید وارد سایت اینستاگرام شده و وارد اکانت خود شوید؛ برای اینکار به این آدرس مراجعه کنید تا با صفحه زیر مواجه شوید.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

حال بر روی Log In که در تصویر فوق با رنگ زرد نشان داده شده است کلیک نمایید تا صفحه زیر را مشاهده کنید.

Instagram Deactive Account

در این صفحه اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید سپس برروی دکمه آبی رنگ Log In کلیک کنید تا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

قدم دوم : ورود به بخش ویرایش پروفایل

پس از ورود به حساب کاربری خود باید به قسمت پروفایل خود بروید؛ برای اینکار بر روی آیکونی که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد و در تصویر زیر با رنگ زرد رنگ نشان داده شده است کلیک نمایید.

ویرایش پروفایل اکانت اینستاگرام

حال بر روی گزینه Edit Profile که در شکل زیر با رنگ زرد رنگ نشان داده شده است کلیک کنید.

ویرایش پروفایل اکانت اینستاگرام

در پایین صفحه Edit Profile می‌توانید گزینه Temporarily disable my account را مشاهده کنید؛ حال برای ورود به مرحله بعد بر روی آن کلیک کنید.

دی اکتیو اکردن اکانت اینستاگرام

قدم سوم : علت دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

در صفحه جدیدی که مشاهده میکنید، اینستاگرام از شما میخواهد دلیل دی اکتیو کردن اکانت خود را انتخاب و سپس رمزعبور خود را وارد کنید. اگر غیرفعال کردن اکانت شما علت خاصی دارد میتوانید در بین گزینه های موجود در صورت وجود آن را انتخاب نمایید در غیر این صورت کافی است گزینه Just need a break را انتخاب نمایید؛ در نهایت بر روی دکمه آبی رنگ Temporarily Disable Account کلیک نمایید.

علت غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

قدم آخر : تایید نهایی

پس از کلیک بر روی دکمه ذکر شده در مرحله قبل، پنجره ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد؛ در این پنجره برای بار آخر از شما میپرسد آیا از غیرفعال کردن اکانت خود اطمینان دارید یا خیر؛ درصورتی که مایل به دی اکتیو کردن اکانت بودید و پاسختان همچنان مثبت بود باید بر روی دکمه آبی رنگ با عنوان Yes کلیک کنید و درغیر این صورت برای انصراف از اینکار بر روی دکمه آبی رنگ No کلیک نمایید. پس از تایید نهایی، به طور اتوماتیک از حساب کاربری خود خارج میشوید و پیامی را مشاهده میکنید که خبر از دی اکتیو شدن موفقیت آمیز اکانت شما میدهد؛ اما توجه داشته باشید معمولا این فرآیند چند ساعتی به طول می انجامد و اکانت شما بلافاصله غیرفعال نمیگردد.

تایید غیرفعال کردن حساب کاربری اینستاگرام

اینستاگرام در هفته تنها یک بار به شما اجازه دی اکتیو اکانتتان را می‌دهد؛ یعنی از زمان اکتیو و فعال شدن اکانت اینستاگرامتان، به یک هفته زمان برای غیرفعال کردن مجدد آن نیاز دارید.

زمانی که حساب کاربری شما در اینستاگرام غیرفعال میشود، تمام اطلاعات حساب کاربری شما از جمله عکس ها و فیلم ها برای هیچکس قابل مشاهده نیست و نام کاربری شما به Instagrammer تغییر خواهد کرد و تنها یک صفحه خالی و سفید از پروفایل شما برای دیگران نمایش داده میشود. درصورتی که اینستاگرام خود را غیرفعال کنید پیامی برای فالوورهای شما ارسال نخواهد شد و تنها زمانی آنها از اینکار با خبر خواهند شد که به صفحه شما مراجعه کنند.

فعال کردن اکانت و بازگشت به اینستاگرام

برای فعال کردن اکانت خود کافی است به اپلیکشن یا سایت اینستاگرام مراجعه کنید و وارد حساب کاربری خود شوید؛ با ورود به این شبکه اجتماعی اکانت شما هم مجددا فعال خواهد شد. توجه داشته باشید درصورتی که اکانت خود را غیرفعال کردید و در همان لحظه پشیمان شده اید و قصد بازگشت دوباره به این شبکه اجتماعی را داشته باشید، این امکان برای شما وجود ندارد. همانطور که در قبل اشاره کردم اکانت شما بلافاصله غیرفعال نمیگردد و برای اینکار باید چند ساعت صبر کنید؛ به همین دلیل تا زمانی که درخواست شما انجام نشده است امکان بازگشت و فعال کردن حساب کاربری شما وجود نخواهد داشت.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.