• مینی روید | دانلود رایگان بازی و برنامه اندروید
آموزش ساخت اکانت اینستاگرام

آموزش ساخت اکانت اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین، متفاوت ترین و بزرگترین شبکه های اجتماعی حال حاضر دنیا شناخته میشود که امکانات بسیاری را در اختیار شما خود قرار میدهد که به کمک آن میتوانید از تمامی اتفاقات روزمره خود عکس یا فیلم بگیرید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر شما هم دوست دارید به جمع کاربران این شبکه اجتماعی بپیوندید پس با من همراه باشید تا روش ساخت اکانت و ثبت نام در اینستاگرام را به شما آموزش دهم.

دانلود و نصب اینستاگرام

قبل از انجام هرکاری باید برنامه اینستاگرام را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید. این شبکه اجتماعی کاملا رایگان است و بر روی تمام دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است؛ با توجه به سیستم عامل گوشی خود میتوانید آن را از مینی روید یا Apple Store دانلود نمایید.

برای دانلود نسخه اندرویدی اینستاگرام به این لینک مراجعه کنید.

1. ورود به بخش ثبت نام در اینستاگرام

پس از نصب برنامه اینستاگرام باید آن را باز و اجرا کنید که با صفحه همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد. در این بخش باید بر روی کلمه Sign up کلیک کنید تا وارد بخش ثبت نام شوید.

ساخت اکانت اینستاگرام

حال اینستاگرام دو راه برای ثبت نام در پیش روی شما قرار داده است؛ یکی از طریق شماره موبایل و دیگری از طریق ایمیل، که شما میتوانید به دلخواه از یکی از آنها استفاده کنید.

ثبت نام در اینستاگرام

چه تفاوتی بین ثبت نام از طریق ایمیل و شماره موبایل در اینستاگرام وجود دارد ؟

ثبت نام از هر دو روش کار بسیار آسانی است و تفاوتی در عمل باهم ندارند اما ثبت نام از طریق ایمیل دارای اطمینان و محاسن بیشتری است. ثبت نام با استفاده از شماره تلفن علاوه بر محاسنی که دارد، مشکلات خاص خود مانند عدم ارسال پیامک هنگام اعتبارسنجی یا از دست دادن شماره اعتباری خود نیز وجود دارد؛ پس در صورتی که دارای ایمیل معتبری هستید که آدرس و رمزعبور آن را فراموش یا گم نمیکنید، بهتر است از روش ثبت نام با ایمیل در اینستاگرام استفاده کنید.

1.1 ساخت اکانت اینستاگرام از طریق ایمیل

برای اینکار کافی است در صفحه ثبت نام بر روی EMAIL کلیک کنید سپس در کادر مشخص شده با رنگ زرد در تصویر زیر، آدرس ایمیل خود را به طور کامل وارد کنید سپس بر روی دکمه آبی رنگ Next کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

ساخت اکانت اینستاگرام با ایمیل

در صورتی که از ایمیل وارد شده قبلا برای ساخت اکانت اینستاگرام استفاده شده باشد با خطایی با متن This Email taken by another account رو به رو خواهید شد و قادر به ساخت اکانت جدید با آن نیستید.

1.2 ساخت اکانت اینستاگرام از طریق شماره تلفن

برای اینکار کافی است در صفحه ثبت نام بر روی PHONE کلیک کنید سپس در کادر مشخص شده با رنگ زرد در تصویر زیر، شماره تماس خود را بدون 0 وارد کنید سپس بر روی دکمه آبی رنگ Next کلیک نمایید و مرحله اعتبار سنجی را انجام دهید تا وارد مرحله بعد شوید.

ثبت نام در اینستاگرام با شماره موبایل

2. تعیین نام و رمزعبور اکانت اینستاگرام

در این مرحله اینستاگرام از شما نام و رمزعبوری برای تکمیل فرآیند ثبت نامتان درخواست میکند؛ پس از تکمیل این موارد بر روی دکمه آبی رنگ Continue and Sync Contacts کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید؛ درصورتی که گزینه Continue Without Syncing Contacs را انتخاب کنید، مرحله 5 دیگر به شما نشان داده نمیشود.

ساخت اکانت اینستاگرام

تاکنون بیش از یک میلیارد نفر در اینستاگرام ثبت نام کرده و اکانت ساخته اند پس انتظار آزاد بودن حتمی نام کاربری دلخواه خود را نداشته باشید؛ در صورتی که با خطای Sorry, that username is taken رو به رو شدید باید بدانید نام کاربری وارد شده قبلا توسط شخصی انتخاب شده است.

3. تغییر نام کاربری

پس از تکمیل مرحله قبل صفحه ای همانند تصویر زیر مشاهده میکنید که ورود شما به اینستاگرام را خوش آمد میگوید و نام کاربری شما با توجه به نامی که در مرحله قبل وارد کرده‌اید یا آدرس ایمیلتان، برایتان نمایش داده می‌شود. در این مرحله شما دو گزینه در یپش روی خود میبینید؛ یکی ادامه روند ثبت نام و دیگری تغییر نام کاربری. درصورتی که با نام کاربری خود موافق نیستید میتوانید بر روی گزینه Change Username کلیک کنید و آن را تغییر دهید؛ در غیر این صورت برای ورود به مرحله بعد بر روی دکمه آبی رنگ Next کلیک نمایید.

آموزش ثبت نام در اینستاگرام

شما میتوانید پس از اتمام مراحل ساخت اکانت اینستاگرام، به راحتی و بارها در بخش ویرایش پروفایل نام کاربری خود را تغییر دهید.

4. تعیین سن

در این مرحله اینستاگرام از شما خواهد پرسید که آیا سن شما از 18 سال بالاتر است یا خیر؟ درصورتی که سن شما 18 و بالاتر از آن است بر روی گزینه اول یعنی or Older 18 کلیک نمایید در غیر این صورت گزینه Under 18 را انتخاب نمایید و بر روی دکمه آبی رنگ Next در پایین صفحه کلیک نمایید.

تعیین سن شما در اینستاگرام

هرکدام از گزینه ها را انتخاب کنید همچنان بدون مشکل میتوانید از اینستاگرام استفاده کنید و تنها تاثیر انتخاب شما در پست های پیشنهادی به شماست زیرا اینستاگرام از اطلاعات شما برای تبلیغات استفاده میکند.

5. مشاهده مخاطبین

حال اینستاگرام با دسترسی به مخاطبین گوشی شما، افرادی که در این شبکه اجتماعی عضویت دارند را به شما نشان میدهد و درصورتی که بخواهید میتوانید با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ Follow در مقابل هر نفر، وی را دنبال کنید یا برای دنبال کردن همه آنها بر روی دکمه آبی رنگ Follow All کلیک نمایید. برای ورود به مرحله بعد کافی است بر روی دکمه Next که در تصویر زیر با رنگ زرد نشان داده شده است کلیک نمایید.

فالوو مخاطبین اینستاگرامی

6. اتصال به اکانت فیسبوک

در این مرحله اینستاگرام به شما پیشنهاد میدهد تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید تا بتوانید دوستان فیسبوکی خود را در اینستاگرام پیدا کنید. در صورتی که دارای اکانت فیسبوک هستید و قصد یافتن دوستان فیسبوکی خود در اینستاگرام هستید بر روی دکمه آبی رنگ Connect to Facebook کلیک نمایید در غیر این صورت برای رد کردن این مرحله بر روی گزینه skip که در تصویر زیر با رنگ زرد نشان داده شده است کلیک نمایید.

اتصال فیسبوک به اینستاگرام

پس از کلیک بر روی Skip، پنجره ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده میشود که برای بار آخر از شما میپرسید آیا از رد کردن این مرحله اطمینان دارید؟ در صورت مثبت بودن جواب شما مجددا بر روی گزینه Skip در پنجره باز شده کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

یافتن دوستان فیسبوک در اینستاگرام

7. افزودن تصویر پروفایل

حال توبت به انتخاب تصویر پروفایل اکانت اینستاگرام شما میرسد؛ در این صفحه با کلیک بر روی دکمه Add Photo میتوانید همان لحظه با دوربین گوشی از خود عکس بگیرید یا از میان عکس های گالری خود یکی را انتخاب کنید یا از تصاویر پروفایل فیسبوک خود یکی را برای عکس اکانت اینستاگرام خود انتخاب نمایید.

آموزش ثبت نام در اینستاگرام

درصورتی که هم اکنون قصد انتخاب تصویر پروفایل خود را ندارید، میتوانید بر روی گزینه Skip که در تصویر زیر با رنگ زرد رنگ نشان داده شده از کلیک نمایید تا از این مرحله رد شوید. شما میتوانید پس از اتمام مراحل ثبت نام در اینستاگرام به راحتی و بارها اقدام به انتخاب و تعویض عکس پروفایل خود نمایید.

انتخاب تصویر پروفایل اکانت اینستاگرام

8. رمزعبور خود را فراموش نکنید

در این مرحله اینستاگرام به شما میگوید در دفعات بعد که قصد ورود به اکانت خود از طریق این دستگاه را دارید نیازی به وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود ندارید و تنها کافی است بر روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید؛ درصورتی که این موضوع مورد تایید شما است بر روی دکمه آبی رنگ OK کلیک نمایید در غیر این صورت بر روی گزینه Skip کلیک نمایید.

آموزش ثبت نام در اینستاگرام

9. اتمام ثبت نام در اینستاگرام

مشاهده صفحه Home توسط شما به معنای این است که روند ثبت نام در اینستاگرام به پایان رسیده و وارد اکانت خود شده اید. درست است ثبت نام شما به پایان رسیده است اما همچنان باید پروفایل خود را تکمیل کنید و مهمترین از همه آدرس ایمیل خود را تایید نمایید.

آموزش کامل ساخت اکانت اینستاگرام

10. تایید آدرس ایمیل

برای اینکار کافی است به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده است را باز کنید و با زدن بر روی دکمه آبی رنگ Confirm your email address آدرس ایمیل خود را تایید نمایید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.