• مینی روید | دانلود رایگان بازی و برنامه اندروید
چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟

چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید پس به احتمال زیاد در شبکه اجتماعی اینستاگرام قادر به فالوو کردن دیگران، لایک کردن پست های مختلف و کامنت گذاشتن برای آنها نیستید. اگر چنین حالتی برای شما رخ داده است بدین معناست که توسط اینستاگرام بلاک یا مسدود شده اید. در این حالت شما با پیام هشداری با عنوان Action Blocked رو به رو خواهید شد؛ اکشن بلاک موضوع جدیدی نیست و اخیرا آمار آن به دلایل مختلف افزایش یافته است.

اینستاگرام برای جلوگیری از گسترش اکانت های جعلی و همینطور کاهش ربات ها، این الگوریتم را پیاده سازی و اجرا کرده است که باعث بلاک شدن کاربران خاطی میشود؛ بلاک شدن توسط اینستاگرام زمانی اتفاق می افتد که این شبکه اجتماعی، فعالیت های اسپم را در حساب کاربریتان تشخیص دهد که نتیجه آن، فعالیت های اکانت شما را محدود میکند.

بلاک شدن توسط اینستاگرام به چه معناست؟

زمانی که اینستاگرام تشخیص میدهد یک کاربر در حال اسپم کردن و فعالیت بیش از حد زیاد است، فعالیت های او را معلق می‌کند. در این مواقع هنگام لایک کردن یا کامنت گذاشتن، پیامی به نام Action Blocked نمایش داده خواهد شد. این اقدام، مجازات اینستاگرام برای فعالیتت های غیرمجاز است. زمانی که این پیام را دریافت می‌کنید، یعنی تا مدت زمان خاصی قادر به لایک کردن و کامنت گذاشتن نخواهید بود و به‌اصطلاح قربانی بلاک اینستاگرام شده‌اید.

این الگوریتم به طور خودکار افراد خاطی را شناسایی میکند بنابراین گاهی در نتیجه یک اشتباه کوچک و غیرعمدی، اکانت شما مسدود میشود؛ پس از فعالیت بیش از حد برای جذب فالوور بیشتر یا انجام کارهایی که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران میشود پرهیز کنید.

بلاک شدن توسط اینستاگرام

دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام

انجام یک سری از کارها موجب شناسایی شما به عنوان یک ربات یا یک کاربر خاطی در اینستاگرام و در نتیجه بلاک شدن شما میشود؛ این کارها عبارتند از:

1. فالو و آنفالو کردن بیش از حد کاربران توسط شما

فالو کردن بیش از حد در اینستاگرام یک فعالیت اسپم در نظر گرفته میشود و شما به عنوان یک کاربر خاطی شناسایی میشوید که نتیجه این امر بلاک و مسدود شدن اکانت شما است؛ پس بهتر است برای فالوو کردن دیگران عجله نکنید و در یک ساعت بیش از 20 نفر را دنبال نکنید.

2. لایک کردن تعداد زیادی پست در یک بازه زمانی کوتاه

بعضی از افراد فکر میکنند که لایک کردن همه پست های دیگران باعث بیشتر دیده شدن آنها توسط دیگران میشود اما لایک بیش از حد پست های دیگران نیز به عنوان یک فعالیت اسپم در نظر گرفته میشود. طبق قوانین اینستاگرام، در هر ساعت حداکثر 350 بار مجاز به لایک کردن تصاویر و ویدئوهای سایر کاربران هستید؛ پس مراقب تعداد لایک های خود در هر ساعت باشید.

3. ارسال کامنت های یکسان و تکراری

اگر تعداد زیادی کامنت تکراری در زیر پست های مختلف ارسال کنید و از یک کامنت یکسان بارها استفاده نمایید، این فعالیت شما نیز اسپم محسوب میشود و نیتجه آن بلاک شدن اکانت شما است.

4. استفاده از برنامه های غیرمجاز برای جذب فالوور و افزایش لایک

همانطور که احتمالا میدانید، ربات هایی برای اینستاگرام وجود دارند که از طرف شما به لایک، فالو و ارسال کامنت برای دیگران میپردازند. این ربات ها هرچند در افزایش فالوور و لایک میتوانند موثر باشند اما زیاده روی در آنها میتواند بسیار دردسرساز و خطرناک باشد؛ زیرا اینستاگرام هرگونه استفاده از این برنامه ها و ربات ها را تایید نمیکند و هرگونه استفاده از آنها را جرم محسوب میکند و فرد خاطی دچار بلاک اینستاگرام میشود.

5. منشن کردن بیش از حد دیگران

منشن کردن یا خطاب قرار دادن بیش از حد دیگران نیز اسپم شناخته میشود و موجب مسدود شدن اکانت شما میشود. این مساله به خصوص زمانی اهمیت پیدا میکند که شما افرادی را منشن کنید که در لیست فالوورهای شما نباشند.

6. ارسال بیش از حد پست

اینستاگرام اکانت هایی را که به صورت پشت سرهم و بیش از اندازه پست میگذارند را به عنوان اسپمر شناسایی میکند و ممکن است آنها را مسدود کند؛ پس بهتر است قبل از دچار شدن به بلاک اینستاگرام، هنگام ارسال تصاویر و ویدئوهای خود زیاده روی نکنید.

روش های رفع بلاک و خارج شدن از بلاک اینستاگرام

در صورتی که به هر دلیلی فعالیت های شما در اینستاگرام غیرمجاز شناخته شود موجب بلاک شدن اکانت شما میشود؛ معمولا 3 ساعت تا 4 هفته طول میکشد تا مجددا حساب کاربری شما از این حالت خارج شده و فعال گردد؛ اما در صورتی که میخواهید این فرآیند سریعتر انجام شود میتوانید از روش های زیر کمک بگیرید.

1. تغییر آدرس IP دستگاه

اگر قربانی بلاک اینستاگرام شده اید، ممکن است به جای بلاک پروفایل، تنها IP شما فیلتر شده باشد؛ برای حل این مشکل میتوانید از برنامه های تغییردهنده IP (مانند فیلترشکن ها) استفاده نمایید؛ راه حل دیگر این است که در صورتی که از اینترنت خانگی و ثابت استفاده میکنید، آن را تغییر داده و از اینترنت گوشی خود استفاده نمایید یا بالعکس.

2. توقف هرگونه فعالیت در اینستاگرام به مدت 24 تا 48 ساعت

اگر هنوز مشکل شما حل نشده است بهتر است تمامی فعالیت های خود در اینستاگرام اعم از فالو، آنفالو، لایک و کامنت گذاشتن را به مدت 24 تا 48 ساعت متوقف کنید و پس از آن مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

3. اتصال اکانت اینستاگرام به شبکه‌های اجتماعی مختلف

از آنجایی که اینستاگرام شما را به عنوان یک اسپمر شناسایی کرده است میتوانید با اتصال اکانت اینستاگرام خود به اکانت های سایر شبکه های اجتماعی، به اینستاگرام نشان دهید که شما یک ربات نیستید و یک شخص حقیقی هستید؛ برای این منظور وارد Settings اکانت خود شوید سپس با ورود به بخش Linked Accounts اقدام به انجام اینکار نمایید.

راهنمای رفع بلاک شدن توسط اینستاگرام

4. حذف برنامه های افزایش لایک و فالوور اینستاگرام

همانطور که قبل تر اشاره کردم، استفاده از هرگونه برنامه های ثالث برای افزایش لایک و فالوور غیرمجاز است و درصورت استفاده از آنها ممکن است توسط اینستاگرام بلاک شوید؛ پس در صورتی که از اینگونه برنامه ها استفاده میکنید، تمامی آنها را پاک کنید و تنها از برنامه رسمی اینستاگرام استفاده کنید.

برای دانلود نسخه رسمی اینستاگرام سیستم عامل اندروید به این لینک مراجعه کنید.

5. گزارش مشکل به اینستاگرام

درصورتی که فکر میکنید کار خطایی از شما سرنزده و به اشتباه توسط اینستاگرام بلاک شده اید، میتوانید این موضوع را به این شبکه اجتماعی گزارش داده و درخواست بررسی کنید. برای این منظور وارد Settings اکانت خود شوید سپس با ورود به بخش Help، بر روی گزینه Report a Problem کلیک نمایید؛ پس از کلیک بر این این گزینه، در پنجره باز شده مجددا بر روی Report a Problem کلیک نمایید.

دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام

حال در صفحه ای که مشاهده میکنید در قسمت Briefly explain what happend، مشکل خود را شرح دهید و یک اسکرین شات از پیام هشداری که مشاهده میکنید به درخواست خود اضافه نمایید. یک نمونه از متنی که میتوانید برای اینستاگرام بفرستید در زیر آمده است:

Hi, I’ve noticed that my Instagram account has been suspended. I don’t know the reason for this blockage, but you should know that I’m a real person. Would you please recheck my suspension

خوشحالم که با یکی دیگر از آموزش های مینی روید همراه ما بودید و امیدوارم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید؛ درصورتی که نظر، پیشنهاد یا سوالی در خصوص بلاک اینستاگرام دارید، آن را با ما و دیگران در بخش نظرات سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.